Най-важните роли в създаването на една игра

Най-важните роли в създаването на една игра

Най-важните роли в създаването на една игра
Storytelling, Concept Art, 3D modeling, Texturing, Animation, Coding, Game development,  Game test, Managment, Marketing and Promotion (youtubers, curators, promoter)

Статията трябваше да излезе в края на декември, за което се извинявам, но работата по кампанията за пускането на първата ми VR игра отне повече от планираното време. Ще се опитам да изброя професиите, свързани с Game индустрията по линията от създаването на играта до нейната дистрибуция и популяризиране.

За направата на една игра – от измислянето на историята (идея/концепция) до официалното пускане на играта за потребителите, са необходими от 6 месеца понякога до няколко години.

 

Първата стъпка при създаването на играта е да имате идея/концепция. Трябва да се определи какъв жанр ще бъде играта (спорт, приключение т.н.), каква е възрастовата група, която целите, и други критерии за нейното създаване. Всичко това е роля на така наречения Storytelling отбор.

Когато вече се знае към какво точно е насочена играта, идва ред на художниците – Concept Artist. Те трябва да направят скиците (герои, обстановка, предмети, оръжия и др.), по които ще се води следващия отбор – 3Д артистите. Тяхната роля е да изградят 3Д моделите от вече направените скици. Заедно с изграждането на обекта те внимават този обект да е оптимизиран, за да не натоварва играта допълнително.

След като всеки един обект е готов, е време отборът по текстурирането да придаде реализъм на тези обекти, като направи текстурите (материалите) да отговарят на стила на играта – реалистична, космичека и др. (В малките студиа хората, които правят 3Д моделите, същевременно ги текстурират и анимират.)

Заедно с 3Д артистите се включват и Аниматорите, за да може да се подготвят и “по-тежки” текстури, които ще се използват и в рекламните материали на играта, правят анимациите за героите и всичко, което се знае, че трябва да има някакъв вид анимация в играта.

След като са готови всички обекти, анимации и текстури, е време да се включат Програмистите. Те са отговорни за всеки един код в дадената игра, дали ще е движението на героя ни, или системата, която отчита до кое ниво сме стигнали последния път. Всяка една такава функция е код, които те пишат.

Когато вече всяка една от тези части е направена, идва време всичко да се събере и да се пригодят отделните части да работят добре заедно. Това е ролята на Разработчиците. Те поставят всеки един предмет в определеното за него място в сцената, слагат му вече направения материал от отбора по текстуриране. Добавят и нагласят кодовете от програмистите, определят кои кодове, кои анимации или събития да задействат, както и добавят светлини и звуци в играта.

След като всичко това е готово, първото демо на играта бива дадено на отбора за тестване. Те играят на играта и тяхната задача е да се намерят бъговете вътре в нея. Когато това стане, тези бъгове се съобщават на разработчиците и те ги оправят.

Тогава се прави вече финалното полиране на играта и започва отборът по популяризиране. Вземат се рекламни материали от Артисти, Аниматори, Разказвачи и др. Идва времето и играта да излезе официално за нейните потребители.

Маркетинг специалистите и хората които се занимават с промотирането са едни от най-важните участници в процеса за разпространението и популяризирането на играта. В този процес участват също куратори и ютюбъри.

В тази статия ви разказах за най-важните роли в тази индустрия. Разбира се, има още много и в по-големите компании има роля за всяка една дейност поотделно. Но това са главните роли, които са необходими за направата на една игра.

 

Facebook
Facebook
YouTube
Vasil Anastasov
About Vasil Anastasov 83 Articles
You can check my biography on the page called "Vasil Anastasov" or in about the team :))

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван