Категориите очила, в общи линии се делят на 3 групи. Едните са мобилни, които изискват да имате по-ново поколение смартфон с жироскоп. Втория вид е за връзка към компютър или станция. Третата група са Standalone, при които цялата техника е вградена в тях.
Мобилните очила обикновено представляват кутии /Case/, в които се поставя смарт телефон и по този начин може да се разглежда VR съдържание. Има много модели кейсове, но най-купувани и популярни са Google Cardboard, Google Daydream и Samsung Gear.
Тези видове очила са лимитирани от параметрите на телефонът, на който се пуска съдържанието. Най-често се използват за разглеждане на 360 снимки и видеа, както и малки приложения като Roller Coaster и др. Очилата използват жироскопа на телефонът, за да може да калкулират къде в пространството се намира потребителя. Малко по-скъпите очила като Google DayDream & Samsung Gear имат и джойстик към тях, който свързвате с Bluethooth към телефонът си. Самият джойстик позволява базови функционалности.
Най-известните Standalone очила са Oculus Quest, Oculus Go и новият HTC Vive Focus Plus. Тези модели се отличават с по-добри параметри на матриците /екраните/, хардуера и джойстиците. Този вид очила е най-подходящ за “леки” учебни и бизнес приложения. Както пишат Vive Focus Plus “The Future of Business Begins Here”
Очилата са най-полезни за бизнес приложения, тъй като са леки и компактни за пренасяне и може да се направи презентация навсякъде. Не е необходим компютър и време за настройка на допълнителни сензори. Както са и по-достъпни от колко другите системи за VR и по този начин учебните заведения могат също да се снабдят с тях и да ги използват за по-лесно и забавно вземане на материала от учениците и студентите.
3-тия вид очила вече са свързани с компютър или конзола, и по този начин е възможно да се гледат или играят много по-сериозни/тежки приложения, за които хардуерните изисквания са високи, необходими са мощни видеокарти, процесори и т.н. За разлика от standalone и мобилните очила, тук се използват допълнителни сензори, които предлагат по-прецизно проследяване на потребителя/играчът във виртуалното пространство.
Тук водещите са PlayStation VR, Oculus Rift и HTC Vive. HTC Vive се използват при професионалните трейнинг симулатори, големи гейминг центрове и VR Cafe-та, те позволяват добавяне и на допълнителни тракери/сензори, които могат да се разполагат както по тялото на човека, така и на различен вид оборудване. Oculus Rift е предназначен за по-масовия потребител. PlayStation VR е предназначен за конзолата на PlayStation и съответно масовият потребител на тези очила е геймърът.
Leave a Reply