След RebootDevelopBlue 2019

В този пост ще напиша кратък преглед за моето приключение в RebootDevelopBlue Дубровник, Хърватия.

Преди да започна да пиша за Reboot, искам да кажа няколко думи за града Дубровник. Дубровник е разположен в близост до морето в Хърватия, ако отидете там определено трябва да видите Стария град на Дубровник с неговите малки пътища и стари къщи. Старият град е бил действително бомбардиран, когато е имало война и повечето от града а бил унищожен, но само за 5 години те успяват да го възстановят напълно. Друго нещо, което прави Дубровник популярен за посетителите е, че някои от сцените от „Игра на тронове“ са били снимани там.

Това събитие е едно от най-големите събития за разработчиците на игри в Европа. Там някои от най-популярните студиа и разработчици правят презентации, лекции, „beach chats” и т.н. Събитието се провежда за 3 дни от 10:00 до 19:00 часа.

Reboot се проведе в Sheraton и беше много добре организирано от екипа на Reboot и главният изпълнителен директор Дамир Дурович. Готиното беше, че с билета, който продаваха, имаше включени паузи за обяд и кафе за трите дни.

На събитието имаше и студия или разработчици, които показваха своите игри, които са или скоро ще пуснат за публиката. Можете да намерите всякакви игри, като виртуална реалност, игри с технология за проследяване на очите, компютърни игри, за конзоли или дори игри за мобилни устройства.

Когато аз и брат ми отидохме там, наистина се развълнувахме, защото видяхме колко фирми има. Първо ще ви разкажа повече за игрите, които видяхме там, и личните ми фаворити, след това ще отидем на лекциите, на които бяхме, и това, което научих за виртуалната реалност там.

Както казах, имаше много различни игри на събитието и успяхме да изиграем няколко от тях. Първото нещо, което трябваше да тестваме, беше новата технология за проследяване на очите за хората с увреждания, тази система ви позволява да играете игра само с очите си. Срещнах се с Бари Флойд от SpecialEffect, който ми разказа малко повече за тази нова технология и как те пренасочват контролите на играта за проследяване на очите. Моята лична любима игра е Warlander, създадена от ClockDriveGames, на която ще направя различен пост, който ще ви разкаже повече за играта и всичките готини механики в нея. Засега можете да намерите повече информация за тяхната игра на www.warlandergame.com.

Имаше и 2 български инди-студия, които представиха своите игри. Едно от тях, MyotiX правят стил платформен бегач, lowpoly игра за мобилни устройства.

Успях да видя и да говоря с някои от най-успешните разработчици в индустрията от дълго време. Някои от тях,  за които бях много развълнуван да видя, са Tomasz Kaczmarczyk, Joachim Ante и Tomislav Pongrac. Представянето на Tomasz Kaczmarczyk беше много полезно за мен, защото той ни показа софтуер, който ще бъде пуснат съвсем скоро за всички Indie студия, така че те да могат да импортират своите данни за продажба и да го прехвърлят в лесни за четене графики. Програмата се нарича IndieBI.

Отидохме на презентация за новия Oculus Rift S и Oculus Quest, Мат Конте обясни предимствата и недостатъците на новите очила и за какво са най-полезни. Не мога да чакам за пускането на новия Oculus Quest, презентацията ме развълнува и мисля, че очилата имат голям потенциал.

Едно от най-добрите неща, които се случиха там е, че се срещнах със съоснователя на Unity Technologies Йоахим Анте и се запознах с него 🙂

Това е по-голямата част от това, което се случи в Reboot тази година, разбира се, успях да срещна наистина добри разработчици на игри там и като цяло си струваше!

Facebook
Facebook
YouTube
Vasil Anastasov
About Vasil Anastasov 83 Articles
You can check my biography on the page called "Vasil Anastasov" or in about the team :))

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван